MediaWatch

Costume.dk vil være mere sporty

Costume.dk udvider med sektion om sundhed og fitness som næste skridt efter relanceringen af modesitet.

Efter efterårets relancering af Costume.dk, føjer modemagasinet nyt undersite til; costumefit.dk. Det oplyser sitet i en pressemeddelelse.

Costume.dk har i forvejen udbygget med undersites inden for skønhed og bolig, og nu er turen kommet til sundheds- og træningsstoffet.

“Vi kan mærke en stor   efterspørgsel på sundhedsområdet og har derfor besluttet at gå fitness-vejen for at tilfredsstille både samarbejdspartnere og vores dedikerede læsere,” siger chefredaktør Rikke Amtorp Christensen i meddelelsen.

Sitet vil byde på daglige opdateringer med opskrifter, tendenshistorier og tips og tricks om træning og sundhed samt modevinkler om træningstøj.

Costume.dk er med 66.630 brugere i februar og 8.539 dagligt i gennemsnit (Danske Medier Research, Toplisten) et af de mindre sites i Bonnier-familien, hvor M! og Woman er de største trafikmotorer.

Flere modeblade har udvidet med stof inden for motion og sundhed. I 2013 lancerede Allers ugeblad Femina søsterbladet "Move by Femina" og konkurrenten Alt for damerne, der udgives af Egmont, har en omfattende underside på altfordamerne.dk om træning og sundhed. Egmont er desuden på markedet med "Fit Living" og Bonnier, som Costume hører under, konkurrerer med "I Form" på print og digitalt. 

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs