MediaWatch

Dk4 lancerer digital dansktop radio

Radiostationer svigter dansktoppen, mener Dk4, der nu lancerer en digital radio helliget dansk popmusik i bred forstand.

Dk4 lancerer online-radioen 'Dansk BOX', som spiller dansktop musik og andre nye og ældre danske hits.

Den danske popmusik har i årtier været overset af de store radiokanaler, og det vil dansk BOX nu gøre noget ved, skriver Dk4 i en presemeddelelse.

Blandt kunstnerne på BOX kan høres Rasmus Seebach, John Mogensen, Kandis, Nik & Jay, Birthe Kjær, Dario, Keld og Hilda, Shu-bi-dua, Burhan G, Maria Montell, Susi og Leo, Gustav Winckler, m.fl.

Dk4 planlægger at radioen vil supplere musikken med programmer, hvor der eksempelvis sendes lytterønsker, lytterhilsner og lykønskninger.

Dk4 har i flere år haft et godt øje til den folkelige musik i tysk udgave. Det var Dk4, der gav schlager-musikken en fast plads på dansk tv med programmer med Helene Fischer og Hansi Hinterseer.

Dansk BOX vil kunne findes på Dk4.dk under menupunkter dansk BOX.

P4-stemme flytter til P5

DF: DR skal spille alle musikgenrer på FM

'Giro413'-flytning koster ud 8 af 10 lyttere

DR: Giro 413-flytning forbereder FM-sluk

DR-radio spillede mere dansk musik i 2012

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere