MediaWatch

Ung serie skal trække streaming-publikum til

SBS Discoverys kommende streaming-tjeneste 'Dplay' vil bl.a søge at tiltrække abonnenter med en dansk ungdomskomedie, der kun fås på Dplay.

Foto: Deluca Film | Foto: Deluca Film

SBS Discoverys kommende streaming-tjeneste 'DPlay', der ventes lanceret i 1. kvartal, vil bl.a. søge at tiltrække abonnenter med en dansk ungdomsserie, der kun fås på DPlay, skriver Jyllands-Posten.

Serien 'Hedensted High' er foreløbig i seks afsnit á ca. 22 minutter. Det er en komedie om det vilde liv på en amerikaniseret fiktivt jysk gymnasium, og det handler om venskab, magt og om at score så meget som muligt.

Stilmæssigt kalder producenten Deluca Film serien for en blanding mellem 'South Park', 'Community' og 'Californication'.

Tomas Tornerup, digital manager på SBS Discovery, siger til Jyllands-Posten, at Dplay vil byde på masser af programmer fra en lang række kendte tv-kanaler.

"Men det er vores ambition også at præsentere unikt indhold, på brugernes præmisser – dvs. ved at lægge alle afsnittene ud på én gang, så det er op til brugerne selv at bestemme hvor og hvornår de vil læne sig tilbage og lade sig underholde af kvalitetsindhold som “Hedensted High,” siger han.

Serien instrueres af Morten Voght Urup, og Hedensted Kommune sponsorerer seriens tilblivelse med 1,5 mio. kr., skriver Lokalavisen.dk. Der er ingen Public service-pulje midler involveret i projektet.

SBS Discovery vil streame al tv efter nytår 

‘Dplay’ skal afløse sitet 'NU TV'.  Den digitale offensiv er en udløber af Discovery Communications opkøb af SBS Media i 2013 og et akut behov for at komme på højde med konkurrenterne i fremtidens jagt på digitale reklame- og abonnementsindtægter.

"Der bliver tale om en streamingtjeneste, der kombinerer alt indhold; dokumentar og factual entertainment fra Discovery, med fiktion, egenproduktioner og sport fra SBS - på sigt tilsat enkelte produktioner kun til streamingkunder,”  sagde digital topchef Hans van Rijn, til Mediawatch i efteråret.

Nyt EM 2016 univers går online i dag

SBS Discovery melder sig ind i streaming-kampen 

SBS Discovery: Vi skal være to'er i kommercielt marked 

Mere fra MediaWatch

Rasmus Tantholdt vinder Publicistpris

Publicistprisen blev fredag uddelt, og vinderen blev TV 2-journalist Rasmus Tantholdt, der har sat nye journalistiske standarder for dækningen af krig i dansk tv, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs