Queitsch: Brugerbetaling på web kan ikke redde medierne
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5548755.ece/ALTERNATES/schema-16_9/S%25C3%25B8ren%2520Queitsch%2520portr%25C3%25A6t%2520.jpg)
Computerworld, der sidste uge blev købt af Jobindex, har kun en begrænset levetid som printmedie. Det sagde it-mediets nye ejer, adm. direktør i Jobindex Kaare Danielsen, i forbindelse med overtagelsen.
Mediets digitale fremtid vil dog ikke blive bygget på håbet om at konvertere printabonnenter til digitale kunder, siger Søren Queitsch, tidl. direktør for IDG Danmark og nu adm. direktør i Jobindex Media, den nye division, der efter overtagelsen huser bl.a. Computerworld.
"Den gamle mediebranche hænger stadig fast i håbet om, at man kan få brugerne til at betale på nettet. Det tror jeg ikke på. Vi tror mere på, at man skal finde ud af, hvad man kan bruge målgrupperne og trafikken til," siger han til Børsen Mediemarked.
Computerworlds nye ejere ser en række synergi-effekter i sammensmeltningen af nichemedierne for it-branchen og specialiserede jobuniverser og kursusforretninger. En forretningsmodel, der kan oversættes til flere nicher, har Queitsch tidligere sagt til MediaWatch - hvilke brancher eller områder, selskabet har i sigte, vil han dog endnu ikke løfte sløret for.
I 2012 kom IDG Danmark ud med et rekordstort underskud på 8,5 mio. kr., ifølge selskabet på grund af svigtende annonceindtægter.
Til Børsen siger Queitsch, at kun 10 pct. af Computerworlds omsætning kommer fra papir. Siden 2006 har papir udgjort under halvdelen af forretningen.
Jobindex Media har appetit på flere nichemedier
IDG samler alle medier under Computerworld.dk
Danielsen: Derfor køber vi Computerworld
Ny ejer: Computerworlds papirdage er talte
Relaterede artikler
Jobindex Media har appetit på flere nichemedier
For abonnenter