Annonce-dyk tvinger IDG til afskedigelser
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5538756.ece/ALTERNATES/schema-16_9/computerworld2.jpg)
It-mediehuset IDG Danmark sætter ind med store besparelser som reaktion på manglende annonceindtægter i årets første måneder.
I denne uge foretager man en række administrative omlægninger, herunder ændringer i det redaktionelle set-up. Det fremgår af en internt mail fra ledelsen til medarbejderne.
Mediehuset siger i den forbindelse farvel til 11 personer, herunder tre på redaktionerne. I alt har IDG 65 ansatte, bekræfter direktør Søren Queitsch.
Samtidig har IDG's chefredaktør Line Ørskov benyttet lejligheden til at give stafetten videre. Hun tiltræder som direktør for en lille start-up virksomhed. Ny chefredaktør bliver Lars Jacobsen.
Udgiveren, der bl.a. står bag flagskibet Computerworld, kom ud af 2012 med et rekord stort underskud på 8,5 mio. kr. I den forbindelse varslede adm. direktør Søren Queitsch, at det svigtende annoncesalg i 2012 var fortsat ind i 2013.
IDG offentliggør planerne om den fremtidige struktur senere i dag.