Annonce-dyk tvinger IDG til afskedigelser

Annonceindtægterne har helt svigtet Computerworld-udgiveren IDG Danmark i år, og det udløser en større fyringsrunde i denne uge.

It-mediehuset IDG Danmark sætter ind med store besparelser som reaktion på manglende annonceindtægter i årets første måneder. 

I denne uge foretager man en række administrative omlægninger, herunder ændringer i det redaktionelle set-up. Det fremgår af en internt mail fra ledelsen til medarbejderne.

Mediehuset siger i den forbindelse farvel til 11 personer, herunder tre på redaktionerne. I alt har IDG 65 ansatte, bekræfter direktør Søren Queitsch.

Samtidig har IDG's chefredaktør Line Ørskov benyttet lejligheden til at give stafetten videre. Hun tiltræder som direktør for en lille start-up virksomhed. Ny chefredaktør bliver Lars Jacobsen.

Udgiveren, der bl.a. står bag flagskibet Computerworld, kom ud af 2012 med et rekord stort underskud på 8,5 mio. kr. I den forbindelse varslede adm. direktør Søren Queitsch, at det svigtende annoncesalg i 2012 var fortsat ind i 2013.

IDG offentliggør planerne om den fremtidige struktur senere i dag.

IDG lægger redaktionerne sammen

Mediaprovider på vej mod konkurs 

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også