Infomedia opgraderer nordisk samarbejde
Man kan sammenligne strukturen med flyselskabernes Star Alliance: Kunderne skal opleve en mere sømløs service på tværs af de forskellige selskabers produkter, selskaberne har mulighed for at samarbejde og koordinere udvikling - men de forbliver selvstændige virksomheder med hver sin identitet.
Den parallel drager Infomedias adm. direktør Tim Wolff Jacobsen, når han skal forklare formålet med den nye alliance Media Intelligence Alliance (MIA).
Infomedia har i forvejen arbejdet tæt sammen med de to øvrige media-intelligence selskaber i alliancen, norske Opoint og svenske Infopaq, om at servicere kunder med medieovervågning og -analyse af nordiske medier. Især Infopaq er nært knyttet til Infomedia, der i sommer opkøbte selskabets danske del. MIA skal styrke samarbejdet.
"Først og fremmest gør vi det for at kunne levere bedre kvalitet til kunderne i alle tre lande," siger Tim Wolff Jacobsen, Infomedia, der beskriver alliancen som en naturlig udvikling af det eksisterende samarbejde.
"Samarbejdet styrkes på den måde, at vores processer og tilbud harmoniseres. Det er en fordel, når ting skal håndteres hurtigt. Desuden ser vi på sigt nogle fordele i bl.a. stordrift og i den digitale udvikling," siger han.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.