MediaWatch

Medie: Google gjorde det svært for brugerne at slå lokalitetsdata fra

Selskabet arbejder aktivt på at gøre det sværere for brugerne at finde de rette privatlivsindstillinger. Samtidig samlede selskabet data ind, selv om brugerne slog det fra, viser dokumenter.

Foto: Silas Stein/AP/Ritzau Scanpix

En tur rundt i Android-systemets indstillinger vil åbenbare, at det kan være ganske svært at finde frem til lige præcis de indstillinger, der sætter brugerne i stand til at kontrollere, hvor meget data der samles ind om ens færden.

Og det er helt bevidst. Google har nemlig arbejdet aktivt på at gøre det besværligt at slå lokationsdata fra og har endda presset mobilproducenter til at følge Googles eksempel i deres tilpasninger af Android-systemet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs