Bureau: Medier bliver de store tabere af ny reklamelov

Det er op til annoncører at leve op til nye regler for annoncering for betting og kreditaftaler, men det er medierne, der mærker den økonomiske konsekvens, påpeger mediebureau.
Foto: Morten Flarup/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Morten Flarup/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Medier risikerer at tabe indtægter som følge af ny lov, der i praksis kan gøre det svært for medier at sælge annonceplads til både bettingselskaber og eksempelvis banker, lyder det fra Claes Braagaard, chief investment officer hos mediebureauet OMD, over for Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også