MediaWatch

Leasingselskaber bliver ramt af ny lov om reklamer for kviklån

Nye rammer for annoncering, der bl.a. indeholder et forbud mod annoncering for kreditaftaler i forbindelse med bettingreklamer, har fået stort bilselskab til at ændre tilgangen til markedsføring.

Semler Gruppen står bl.a. for salget af Audi i Danmark. | Foto: Andreas Gebert/Reuters/Ritzau Scanpix

En ny lov, der i første omgang begrænser reklamer for kviklån, og som forbyder annoncering for kreditaftaler sammen med bettingreklamer, rammer også andre annoncører såsom selskaber, der tilbyder biler på leasingaftaler, skriver Børsen.

"Vi kan ikke fortælle, hvad en bil koster om måneden i leasingafgift, hvis vi annoncerer i et medie, hvor der også er gambling-reklamer. Så for at være på den sikre side har vi sagt stop," siger Michael Stein, marketingdirektør hos Semler Gruppen, der bl.a. sælger biler af mærket VW, Audi og Skoda, til Børsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs