MediaWatch

Nichemedie lancerer ny portal rettet mod kommuner

NB-Medier, der blev lanceret i 2017, går i luften med femte portal, der skal nå ud til ledere og politikere i kommunerne.

Arne Ullum, chefredaktør, NB-Medier. | Foto: PR/NB Økonomi

NB-Medier udvider paletten af nichemedier og går i luften med NB-Kommune. Det oplyser medieselskabet i en pressemeddelelse.

Det nye medie henvender sig, som navnet antyder, til ledere og politikere i landets kommuner og vil blandt andet udkomme med to daglige nyhedsbreve. Dermed kommer der endnu mere tryk på dækningen af kommunernes drift og rammevilkår – et felt, som blandt andre Altinget og DK Nyt også dækker, og som Nordiske Medier for nylig bevægede sig ind på med lanceringen af Kommunefokus.

Redaktør for NB-Kommune er Iver Houmark Andersen, der tidligere har været redaktionschef hos A4 Medier og journalist hos Information og Kristeligt Dagblad.

"Det er det helt rigtigt tidspunkt at iværksætte et nyt medie, for politikere og embedsmænd i kommunerne har i høj grad brug for troværdige nyheder, som bliver nøje udvalgt til dem. Medier med stærk fokus på målgruppen og substans har fremtiden for sig," siger Arne Ullum, chefredaktør for NB-Medier, i meddelelsen.

NB-Medier blev stiftet i 2017 og udgiver med lanceringen af NB-Kommune fem portaler. Ud over det nye medie drejer det sig om NB-Økonomi, NB-Beskæftigelse, NB-Nyt og OPS Indsigt. Portalerne er som mange andre digitale b2b-nichemedier baseret på især abonnementssalg til virksomheder, myndigheder og insitutioner. 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs