MediaWatch

Medie droppede Facebook i to uger: "Det var ikke det blodbad, vi havde frygtet"

Den regionale tv-station TV Midtvest afslutter to ugers pause fra Facebook, hvor intet indhold er delt på det sociale medie. Det har sat flere lærerige aftryk på trafikken, siger digital chef.

Nadia Nikolajeva, digital chef hos TV Midtvest. | Foto: Lasse Uttrup/TV Midtvest

Siden den 15. januar har den regionale tv-station TV Midtvest holdt sig helt og aldeles fra at dele indhold og interagere med brugere på Facebook. Den to uger lange pause er et eksperiment for at teste, hvad der egentlig sker med trafikken på mediets eget site og læsningen af nyhederne, hvis ikke der bliver gjort opmærksom på historierne på det sociale medie.

I dag, mandag, slutter eksperimentet, der skal være med til at danne grundlaget for tv-stationens strategi på sociale medier fremadrettet. Nadia Nikolajeva, digital chef hos TV Midtvest, er blevet overrasket over, hvor stabilt mediets brugertal har været trods manglen på Facebook, men hun bekræfter også, at trafikken dykkede uden indgangen fra platformen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs