Warner Bros. Discovery er ikke slået ud af kamp om Tour de France-seere med TV 2

TV 2 er traditionelt set der, hvor flest følger med i årets største cykelløb. Men Warner Bros. Discovery, der også viser løbet, ser stadig fordele i rettighederne.
Ifølge head of sports hos Warner Bros. Discoverys danske afdeling, Søren Klæstrup, er selskabets strategi fokuseret på en anden målgruppe og andre succeskriterier end TV 2 og seertal. | Foto: Marco Bertorello/AFP/Ritzau Scanpix
Ifølge head of sports hos Warner Bros. Discoverys danske afdeling, Søren Klæstrup, er selskabets strategi fokuseret på en anden målgruppe og andre succeskriterier end TV 2 og seertal. | Foto: Marco Bertorello/AFP/Ritzau Scanpix

Selvom verdens største cykelløb, Tour de France, vises på både TV 2 og hos Warner Bros. Discovery, har sidstnævnte i årevis haltet efter i kampen om seerne, skriver Ekstra Bladet.

Men målet er slet ikke at konkurrere med TV 2 målt på seertal, lyder det fra mediekoncernen, der står bag bl.a. streamingtjenesten Max samt Kanal 4, 5 og 6 og Eurosport.

Ifølge head of sports hos Warner Bros. Discoverys danske afdeling, Søren Klæstrup, er deres strategi nemlig fokuseret på en anden målgruppe og andre succeskriterier.

“Vi kigger på, om der er god aktivitet på vores streamingtjeneste, kommer der nye abonnenter til, og i hvor høj grad bliver de hængende på vores platform,” udtaler Søren Klæstrup til Ekstra Bladet.

Seertallene for transmissionen fra de første etaper i Tour de France 2024 er endnu ikke offentliggjort, så hvor stor en forskel på de to tv-selskabers visning, der i år er, kan endnu ikke siges.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også