MediaWatch

Bonnier-chef er ny formand i datterselskab

Bonnier Publications adm. direktør har indtaget formandsposten i bestyrelsen i Benjamin Media.

Jesper Buchvald, adm. direktør, Bonnier Publications og formand for Benjamin Media. | Foto: PR/Bonnier Publications

Jesper Buchvald tiltrådte 1. februar som adm. direktør for Bonnier Publications. Samme dato satte han sig i spidsen for bestyrelsen i datterselskabet Benjamin Media. Det viser en registrering i databasen BIQ.

Den nye direktør afløste Michael Cordsen som direktør i Bonnier Publications, og Michael Cordsen har ligeledes forladt Benjamin Medias bestyrelse. Jesper Buchvald er ingenlunde ubekendt med Benjamin Media. Han var således adm. direktør for medievirksomheden i tre år frem til 2013, hvor han skiftede til en stilling som direktør for en nyoprettet afdeling for e-commerce i Bonnier Publications.

Benjamin Media har været ejet 100 pct. af Bonnier siden 2009.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs