MediaWatch

Ny topchef i Bonnier Publications

Bonnier Publications har udnævnt ny administrerende direktør efter Michael Cordsen, der går på pension. Den nye topchef er hentet internt.

Foto: PR/Bonnier

Bonnier Publications har udnævnt executive vice president Jesper Buchvald til ny adm. direktør fra 1. februar 2016. Det oplyser Bonnier i en pressemeddelelse.

Jesper Buchvald afløser adm. direktør Michael Cordsen, der tidligere i år meddelte, at han ønskede at fratræde for at gå på pension.

Bonnier Publications står bl.a. bag udgivelser som Illustreret Videnskab, Bo Bedre og idényt.

Jesper Buchvald, 51, har været medlem af Bonnier Publications direktion siden 2002, hvor han har haft skiftende ansvarsområder inden for både print og digitalt. Han skiftede senest i 2013 fra en stilling som adm. direktør i Benjamin Media, der er en del af Bonnier Publications, til stillingen i moderselskabet, hvor han bl.a. har været ansvarlig for e-commerce i Bonnier Publications.

”Jesper Buchvald er den helt rigtige til at føre en af Bonnier-koncernens mest veldrevne virksomheder videre, for Jesper Buchvald repræsenterer både kontinuitet og fornyelse. Det sidste har han bl.a. vist gennem sin indsats på det digitale område i de seneste år. Med Jesper Buchvald i spidsen er Bonnier Publications godt gearet til at fortsætte den meget lønsomme magasinudgivelse samtidig med, at den digitale virksomhed udbygges i høj takt," siger tiltrædende chef for Bonnier Magazines, Lars Dahmén, i meddelelsen.

Nyt medielandskab

Michael Cordsen har både været topchef for den danske del af Bonnier Publications samt for Bonniers globale magasinaktiviteter. I forbindelse med meddelelsen om hans afgang blev svenske Lars Dahmén udnævnt til hans afløser på det internationale område, og nu er afløseren for de danske udgivelser altså også fundet.

Opgaven for Jesper Buchvald bliver først og fremmest at føre magasinhuset ind i et mediemarked præget af opbrud og stærkt ændrede medievaner:

”Bonnier Publications skal udvikle sine stærke brands og positioner i takt med både forbrugerne og annoncørernes efterspørgsel. Vores forudsætninger er gode blandt andet i kraft af, at vi arbejder på flere markeder og har direkte kontakt med vores kunder. Samtidig oplever jeg medarbejdere og en organisation, der har både viljen og evnen til at lykkes.”

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs