MediaWatch

Nyt magasin går i luften i denne uge

I morgen, onsdag, lanceres Welum, der både udkommer på tryk og online. Magasinet ruller ud på seks kontinenter på én gang.

Pily Ottesen, chefredaktør, Welum | Foto: PR

Magasinet Welum ser dagens lys i denne uge og lanceres på seks kontinenter i ét hug. Det oplyser Pily Ottesen, der står bag magasinet, i en pressemeddelelse.

Welum henvender sig til personer, der interesserer sig for kunst, mode og livsstil, og magasinet vil både udkomme i trykt form og online. Magasinet lanceres i Europa, Afrika, Nord- og Sydamerika, Asien og Australien og vil have skribenter alle på alle kontinenter.

"Med Welum ønsker vi at skabe en uafhængig platform, der er adskilt fra det traditionelle nyhedsflow, som i øvrigt mange medier allerede tilbyder og er bedre til. Welum tilstræber at være en inspirationskilde, hvor læserne får ualmindelig viden. For eksempel om en provokerende afrikansk fotograf, en unik skodesigner fra Sydamerika, eller en talentfuld up-and-coming kinesisk smykkedesigner," siger Welums chefredaktør, Pily Ottesen, i en pressemeddelelse.

Pengene til projektet er kommet fra partnerskaber med bidragsydere. Abonnementsprisen på det nye medie bliver ifølge pressemeddelelse 2,9 dollar pr. måned.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs