MediaWatch

Egmont Publishing lancerer nyt magasin

Seks gange årligt vil Egmont Publishing udgive et magasin med fokus på historiske begivenheder, slægtsforskning og nostalgi.

Egmont Publishing sender et nyt magasin på gaden, oplyser forlaget i en pressemeddelelse. Der er tale om "Danske skæbner & eventyr", som efter planen skal udgives seks gang årligt.

Målgruppen er ifølge forlaget den lidt ældre målgruppe, og indholdet vil bl.a. være "kan du huske"-historier og en brevkasse om slægtsforskning. De fleste historier vil ifølge Egmont tage "udgangspunkt i menneskeskæbner - både kendte mennesker og almindelige menneskers liv".

"Der er rigtig meget godt læsestof i det - og vi tror, vi rammer lige ind i nostalgibølgen, som man jo også kan se i den stigende interesse for slægtsforskning og loppefund," siger bladchef i Egmont Publishing, Marianne Gram, i pressemeddelelsen.

Magasinet udgives af Hjemmet og har i forvejen en svensk pendant, "Svenska Öden & Äventyr", som ifølge Egmont Publishing har oplevet pæn interesse fra de svenske læsere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs