MediaWatch

Nyt litteraturmagasin henter inspiration fra Se og Hør

Magasin med fokus på litteratur udkommer for første gang i dag og vil gå efter at ramme udtrykket fra fx Se og Hør.

Texas Longhorn er navnet på et nyt litteraturmagasin, der i dag udkommer for første gang. Magasinet har forsøgt at lære af bl.a. Se og Hør, skriver DR.

"Vi kender alle den dejlige følelse af at tage et Se og Hør-blad med ind i stuen og så læse det med en lille smule skam over at interessere sig for sådan noget. Det er dén følelse, vi gerne vil kombinere med litteratur," siger én af folkene bag Texas Longhorn Jakob Sandvad til DR.

Forsiden på magasinet har da også flere ligheder med Se og Hør, som det kan ses i tweetet nederst i artiklen her. Magasinet udkommer for første gang i dag. Planen er, at det skal udkomme hver tredje måned og på sigt hver måned.

Oplaget er ifølge Bogmarkedet 12.000 for første udgave af magasinet, hvis indhold er litterære tekster.

 

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs