MediaWatch

Hendes Verden får ny chefredaktør

Efter 21 år fratræder chefredaktøren på Egmonts ugeblad Hendes Verden. Afløseren er fundet internt.

Ugebladet Hendes Verden står over for et generationsskifte, når Tine Thøgersen, 40, fra nytår afløser Iben Nielsen som chefredaktør.

Det skriver Egmont Publishing i en pressemeddelelse.

Iben Nielsen har siden 1995 stået i spidsen for ugebladet for de håndarbejdsinteresserede, men stopper ved årsskiftet for at gå på pension.

Hendes afløser, Tine Thøgersen, kommer fra en stilling som artikelredaktør på Hendes Verden, der for to år siden relancerede for at rykke ud af "strikke-nichen" og få en bredere læserskare. Den udvikling vil den nye chefredaktør fortsætte, siger hun.

"Vores ambition er, at være det kvindeblad, der er bedst på håndarbejde. Det betyder, at vi har masser af andet indhold end håndarbejde og krea, vi satser bladet andet meget på interview med spændende kvinder, på mad og også på have- og plantestof. Men vi vil naturligvis være bedst på netop håndarbejdet. Og interessen for håndarbejde er faktisk noget, vi nu ser brede sig. Også blandt unge piger," siger Tine Thøgersen i meddelelsen.

Tine Thøgersen er uddannet journalist fra DJH i 2001 og kom til Hendes Verden i november 2008. Hun har tidligere været freelancer samt redaktionssekretær og -chef på det nu lukkede magasin "Mama", som Aller Media udgav.

Hendes Verden har eksisteret siden 1937 og hed oprindeligt "Flittige Hænder" og var med gode råd om hjem og håndarbejde skræddersyet til danske husmødre.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs