MediaWatch

Norsk Egmont-magasin lukker ned

Den norske afdeling af Egmont Publishing har besluttet at stoppe med at udgive mandemagasin.

Foto: PR-foto, Egmont

30. november udkommer den sidste trykte udgave af magasinet "Mann" i Norge. Det skriver Kampanje. Det er dog ikke helt slut med universet omkring mandemagasinet.

"Vi vil opretholde varemærket "Mann" fremover. Planen er at udgive temaudgaver rettet mod livsstilsorienterede mænd, og hjemmesiden mann.no vil også blive bibeholdt," siger redaktør og direktør i Egmont Publishing, Axel I. Walø, ifølge Kampanje i en pressemeddelelse.

Han takker redaktionen på magasinet for et godt stykke arbejde, men udtaler samtidig, at det er svært at tjene penge på magasiner rettet mod unge, urbane mænd.

Magasinet blev lanceret i 1996 og havde sidste år et oplag på 14.493 eksemplarer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs