MediaWatch

Forbrugerombudsmand: Lov om skjult reklame er klar

I går blev Egmont Publishing politianmeldt i den første sag om skjult reklame rettet mod børn. Forbrugerombudsmand afviser skærpet linje.

Foto: Benjamin Kürstein/Polfoto/Arkiv

Egmont Publishing og Den Blå Planet fik i går en ridse i imagelakken, da Forbrugerombudsmanden politianmeldte begge parter for skjult reklame.

Omdrejningspunktet er en forside af Anders And-bladet fra november 2013, der er blevet til i et kommercielt samarbejde mellem Egmont Publishing og akvariet. I modsætning til Egmont Publishing mener ombudsmanden ikke, at det ikke fremgår tydeligt nok af forsiden, at der er tale om en reklame.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs