MediaWatch

Forbrugerombudsmand: Lov om skjult reklame er klar

I går blev Egmont Publishing politianmeldt i den første sag om skjult reklame rettet mod børn. Forbrugerombudsmand afviser skærpet linje.

Foto: Benjamin Kürstein/Polfoto/Arkiv

Egmont Publishing og Den Blå Planet fik i går en ridse i imagelakken, da Forbrugerombudsmanden politianmeldte begge parter for skjult reklame.

Omdrejningspunktet er en forside af Anders And-bladet fra november 2013, der er blevet til i et kommercielt samarbejde mellem Egmont Publishing og akvariet. I modsætning til Egmont Publishing mener ombudsmanden ikke, at det ikke fremgår tydeligt nok af forsiden, at der er tale om en reklame.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs