Aller Media fyrer 11 og skifter innovationsgear

Magasinhuset neddrosler den digitale innovationsstrategi og siger farvel til 11 medarbejdere og fire projekter i innovationsafdelingen.
Foto: /ritzau/STINE BIDSTRUP/ARKIV
Foto: /ritzau/STINE BIDSTRUP/ARKIV
Christian Carlsen, Louise Reseke

Aller Media omlægger innovationsstrategien, og det koster 11 medarbejdere jobbet. Samtidig er Aller Media i dialog med eksterne parter om frasalg af udvalgte innovationsprojekter.

Det meddeler magasinhuset i en meddelelse.

"Vi er naturligvis meget kede af, at vi i forbindelse med implementeringen af den nye innovationsstrategi bliver nødt til at sige farvel til 11 medarbejdere, der primært har været beskæftiget med vores globale udviklingsprojekter og produkter. Men innovation lykkes kun, hvis den følger den overordnede strategi – og i dette tilfælde organiseres vores kompetencer og ressourcer på en ny måde for at varetage Aller Medias investeringer i nye forretningsområder optimalt," udtaler Aller Medias innovationsdirektør, Pernille Aalund.

Omlægningen betyder, at e-sport-magasinet 1337mag.com, der blev lanceret for få måneder siden, og sneakers-sitet Le Sneaks afvikles, og de 11 medarbejdere fra de to projekter fratræder.

Det globale royale medie Royalista.com og ordspils-appen Wordbase fortsætter i deres nuværende form, men står til frasalg.

Opkøb sætter ny retning

Skiftet kommer efter Aller Medias opkøb af flere selskaber inden for rejsebranchen og marketingområdet. Aller har senest år udvidet rejsedivisionen, Aller Leisure, med selskabet Nilles Rejser, mens sidste års opkøb af DG Media og Datagraf Communications vejer på marketingsiden.

Fremover skal fokus koncentreres om udviklingen af Allers klassiske medier, marketingdelen samt rejseforretningen. Det betyder farvel til den innovationsafdeling, der for tre år siden fik tre år til at løfte Aller-koncernens omsætning med et trecifret millionbeløb. Den opgave lykkedes ikke. I stedet har Aller rettet blikket især mod rejsebranchen for ny omsætning.     

Foruden afskedigelserne og lukningerne gennemfører Aller Media en organisationsændring, som flytter medarbejdere fra innovationsafdelingen ud i organisationen og tættere på forretningen i udgiverenheden, den kommercielle enhed og den strategiske enhed.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også