Soundvenue ændrer stil på modestoffet

Musik- og modemagasinet vil holde op med at "falde i fælden" i modedækningen og tilknytter stylist som ny moderedaktør.

Fra maj måned lægger Soundvenue en ny kurs på modefronten, skriver magasinet i en meddelelse.

Kursændringen skal få magasinet til at skille sig "markant ud fra andre danske modemedier". Dækningen skal lægges i hænderne på specialister, der skal dække moden med analyser, kommentarer og serier, der skal s

"Modemedier har en tendens at fortælle de samme historier på præcis de samme måder, og vi kan heller ikke sige os fri fra tidligere at være faldet i den fælde. Det vil vi gøre op med nu," siger Soundvenues chefredaktør, Nicolai Torp i meddelelsen.

Det nye modehold er endnu ikke endeligt sammensat, men det ligger fast, at stylisten Maria Barfod fremover vil fungere som moderedaktør og få ansvaret for modeserierne.

Større frihed

Efter tre år under Metroxpress ejerskab blev Soundvenue sidste år købt tilbage igen af medstifter og adm. direktør, Lasse Kyed.

Han lagde den gang vægt på, at overtagelsen gav "større grad af frihed", og forfølge ambitionen om at inspirere til "unikke oplevelser". Siden har Soundvenue lanceret en podcast om film og gratismagasinet Soundvenue Update for at få større rækkevidde.

Soundvenue lancerer podcast

Efter at have kørt med overskud de senere år kom Soundvenue i 2013 ud med et minus på 235.000 kr. efter skat i 2013. Det har hevet egenkapitalen et nøk ekstra ned til minus 1,6 mio. kr. Regnskabet for 2014 er ikke offentliggjort endnu.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også