MediaWatch

Soundvenue ændrer stil på modestoffet

Musik- og modemagasinet vil holde op med at "falde i fælden" i modedækningen og tilknytter stylist som ny moderedaktør.

Fra maj måned lægger Soundvenue en ny kurs på modefronten, skriver magasinet i en meddelelse.

Kursændringen skal få magasinet til at skille sig "markant ud fra andre danske modemedier". Dækningen skal lægges i hænderne på specialister, der skal dække moden med analyser, kommentarer og serier, der skal s

"Modemedier har en tendens at fortælle de samme historier på præcis de samme måder, og vi kan heller ikke sige os fri fra tidligere at være faldet i den fælde. Det vil vi gøre op med nu," siger Soundvenues chefredaktør, Nicolai Torp i meddelelsen.

Det nye modehold er endnu ikke endeligt sammensat, men det ligger fast, at stylisten Maria Barfod fremover vil fungere som moderedaktør og få ansvaret for modeserierne.

Større frihed

Efter tre år under Metroxpress ejerskab blev Soundvenue sidste år købt tilbage igen af medstifter og adm. direktør, Lasse Kyed.

Han lagde den gang vægt på, at overtagelsen gav "større grad af frihed", og forfølge ambitionen om at inspirere til "unikke oplevelser". Siden har Soundvenue lanceret en podcast om film og gratismagasinet Soundvenue Update for at få større rækkevidde.

Soundvenue lancerer podcast

Efter at have kørt med overskud de senere år kom Soundvenue i 2013 ud med et minus på 235.000 kr. efter skat i 2013. Det har hevet egenkapitalen et nøk ekstra ned til minus 1,6 mio. kr. Regnskabet for 2014 er ikke offentliggjort endnu.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs