Soundvenue udklækker "lettere og hurtigere" gratis-pendant
Soundvenue Magazine vil bide sig bedre fast i kulturdækningen, og sender i dag første udgave af gratismagasinet Soundvenue Update op gaden. Det skriver mediet i en pressemeddelelse.
Soundvenue Update distribueres i 7-Eleven landet over og lanceres "som en lettere og hurtigere pendant til det eksklusive, vægtige og tykke Soundvenue Magazine," skriver magasinet.
Gratisudgaven skal udkomme seks gange i 2015 og vil redaktionelt tage udgangspunkt i de store, aktuelle musik- og kulturbegivenheder som Distortion, Roskilde Festival og CPH: DOX.
Oplaget bliver på minimum 35.000 - og kvaliteten er på niveau med Soundvenues øvrige produkter, lover mediet i meddelelsen.
Efter tre år under Metroxpress ejerskab blev Soundvenue sidste år købt tilbage igen af medstifter og adm. direktør, Lasse Kyed.
Han lagde den gang vægt på, at overtagelsen gav "større grad af frihed", og forfølge ambitionen om at inspirere til "unikke oplevelser". Siden har Soundvenue lanceret en podcast om film og nu følger så Soundvenue Update for at få større rækkevidde.
Efter at have kørt med overskud de senere år kom Soundvenue i 2013 ud med et minus på 235.000 kr. efter skat i 2013. Det har hevet egenkapitalen et nøk ekstra ned til minus 1,6 mio. kr.
Relaterede artikler:
Flere medier vil prøve kræfter med podcast
For abonnenter
Schweiziske ejere varsler nyt underskud i Metroxpress
For abonnenter