Readly henter Aller-chef

Den digitale magasinkiosk ansætter forretningsudviklingschef for Europa, Afrika og Mellemøsten.

Der bliver sat ansættelser bag de internationale ambitioner hos Readly International, den svenske digitale magasinkiosk der også er blevet kaldt "magasinernes Spotify".

Selskabet, der også har planer om at indtage det danske marked,  ansat Stefan Ohlsson som chef for forretningsudvikling i Europa, Afrika og Mellemøsten.  Det skriver Readly i en pressemeddelelse.

Stefan Ohlsson har tidligere været CEO for svenske Aller Media, som han forlod på grund af sygdom i 2012.

Readly blev lanceret i Sverige i marts 2013 og har også åbnet en amerikansk onlinekiosk. I løbet af "kort tid" lancerer tjenesten en version i Storbritannien, og planen er at gå ind i "yderligere et antal lande i år", skriver Readly. 

Readly sagde inden nytår, at tjenesten ville gå ind på det danske marked i løbet af 2014. Det har dog, i al fald officielt, knebet med interessen fra de store danske magasin- og ugebladsforlag, der er bekymret for at en magasinbuffet vil ødelægge bladsalget for de enkelte titler.

I USA har Readly 143 magasintitler i porteføljen og samarbejder blandt andre med Bonnier Corporations, der er Bonnier Publications amerikanske søsterselskab.

I Sverige har Readly netop fået det svenske Se & Hør med i porteføljen, der tæller 302 titler. 

Readly henter tidl. Bonnier-chef
Magasinmastodonter: Lad os se, hvad Readly kan
Spotify for magasiner: Vi er i Danmark om et år 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også