MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Egmont Publishing slår direktørområder sammen, Gyldendal præsenterer regnskab, og Berlingske Media køber sig ind i lydmedie. Få genopfrisket ugens vigtigste nyheder i mediebranchen her inden weekenden.

Klaus Høeg-Hagensen forlader posten som adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark og Tyskland, og selskabet ændrer i samme ombæring på organisationen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Det kan være svært at begribe, men den sidste sommermåned nærmer sig hastigt sin afslutning – det er de barske kalenderrealiteter. Inden vi åbner døren til efteråret og lukker døren til uge 35, får du her et overblik over, hvad der har rørt sig i den danske mediebranche den seneste uge.

Vi begynder ved Egmont Publishing, hvis direktør i Danmark og Tyskland, Klaus Høeg-Hagensen, meldte sin afgang med effekt fra slutningen af september. I samme ombæring ændres organisationen, så hele Europa på nær Norge samles under ledelse af Per Kjellander, der hidtil har været adm. direktør for Egmont Publishing i bl.a. Sverige og Storbritannien. Mere samarbejde på tværs af landegrænser og synergihøstning er blandt ambitionerne for selskabet, lød det fra Egmont Publishings øverste direktør, Torsten Bjerre Rasmussen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs