MediaWatch

Gyldendal-topchef: Digitalt løft af kerneforretningen har været bunden opgave

Coronakrisen har løftet Gyldendals digitale salg med næsten 25 pct. i første halvår. Til gengæld har print- og mentorforretningen fået slag, men adm. direktør Morten Hesseldahl forventer en genopretning, når krisen ebber ud.

Foto: Stine Bidstrup/ERH

Det seneste år i Gyldendal har været præget af store forandringer.

Ud over afviklingen af Rosinante og co. som selvstændigt forlag, der lukkede ved årsskiftet, har de første seks måneder af 2020 budt på en række større investeringer i Gyldendals digitale udvikling – først og fremmest abonnementstjenesten for studerende Studybox, men også lydtiltaget Gyldendal Stereo og senest bogstreamingtjenesten Chapter, der i samarbejde med Modtryk og Gads Forlag forventes på markedet her i tredje kvartal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs