MediaWatch

Q1: Dalende tv-sening rammer MTG og Discovery hårdest

Årets første kvartal bød på faldende tv-sening, og særligt MTG og Discovery må holde for. DR og TV 2 holder stort set status quo.

Foto: Morten Flarup/Polfoto/Arkiv

Danskerne brugte mindre tid på at se flow-tv i årets første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år. Det viser tv-tal fra Gallup.

Ifølge tallene faldt tv-seningen hos de fire største spillere på det danske tv-marked, DR, TV 2, MTG og Discovery, med 10 minutter dagligt for alle danskere over 3 år. Målt i procent svarer det til et fald på 5,2 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs