Undersøgelse: Streaming-vaner hænger ved hos unge

Generationen, der er vokset op med at se tv på nettet, bliver ikke kunder hos traditionelle tv-udbydere, når de bliver ældre, viser undersøgelse.

Unge medieforbrugere, der er vokset op med at se Youtube eller Netflix på en tablet eller mobilen, bliver ikke kunder hos de traditionelle tv-udbydere, når de bliver ældre.

Det viser en ny undersøgelse, skriver den engelske avis The Telegraph.

Iølge undersøgelsen betyder det, at tv-udbyderne kan se frem til yderligere pres på deres forretningsmodel, fordi de gradvist vil få sværere ved rekruttere nye kunder blandt de såkaldte millenials - generationen under 35 år.

"Vores forskning har knust den almindelige antagelse, at når millennials bliver ældre og får deres egne børn, vender de tilbage til mere traditionelle medieforbrugsmønstre. Den nye konkurrencesituation vil gøre det sværere for traditionelle medievirksomheder at tjene penge i takt med, at internetbaserede brands i højere og højere grad bevæger sig frem," siger Martin Pilkington, mediekonsulent i LEK, der står bag undersøgelsen.

Undersøgelsen er baseret på interviews med 1.993 personer i Storbritannien og viser, at generationen under 35 år ikke køber traditionelle tv-pakker hos tv-udbyderne eller begynder at se flow-tv, selv efter de flytter hjemmefra og får børn.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også