MediaWatch

Eurosport Danmark får nyt navn

Discovery Networks ændrer navnet på én af de danske Eurosport-kanaler for at ensrette brands på tværs af landegrænser.

Foto: PR

15. februar får Eurosport Danmark nyt navn. Det oplyser Discovery Networks, der står bag Europsort.

Fra februar næste år er navnet på kanalen Eurosport 2, og navneskiftet kommer, efter Eurosport i sidste måned ændrede logo som et led i en overhaling af Eurosports brand. Eurosport har samtidig fået et 1-tal sat bag på sit navn.

Navneændringen til Eurosport 2 er et internationalt tiltag. Også de øvrige nationale Eurosport-kanaler i andre lande får fremover navnet Eurosport 2.

Det sker som forberedelse til Discoverys forestående OL-dækning. Selskabet sikrede sig tidligere på året rettighederne til OL fra 2018 til 2024, og navneændringen skal ensarte Discovery-brandene frem mod OL.

Eurosport 2 vil fortsat være den af de to danske Eurosport-kanaler, der har størst fokus på lokalt indhold.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs