MediaWatch

Eurosport Danmark får nyt navn

Discovery Networks ændrer navnet på én af de danske Eurosport-kanaler for at ensrette brands på tværs af landegrænser.

Foto: PR

15. februar får Eurosport Danmark nyt navn. Det oplyser Discovery Networks, der står bag Europsort.

Fra februar næste år er navnet på kanalen Eurosport 2, og navneskiftet kommer, efter Eurosport i sidste måned ændrede logo som et led i en overhaling af Eurosports brand. Eurosport har samtidig fået et 1-tal sat bag på sit navn.

Navneændringen til Eurosport 2 er et internationalt tiltag. Også de øvrige nationale Eurosport-kanaler i andre lande får fremover navnet Eurosport 2.

Det sker som forberedelse til Discoverys forestående OL-dækning. Selskabet sikrede sig tidligere på året rettighederne til OL fra 2018 til 2024, og navneændringen skal ensarte Discovery-brandene frem mod OL.

Eurosport 2 vil fortsat være den af de to danske Eurosport-kanaler, der har størst fokus på lokalt indhold.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs