MediaWatch

Discovery vil give Eurosport nyt brand

Eurosport undergår en større opdatering af sit brand og rette fokus mod nye, eksklusive sportsrettigheder.

Foto: PR

Eurosport så dagens lys i 1989, og nu skal sportskanalen have den største brandmæssige overhaling i sin levetid. Det skriver The Guardian.

Ændringerne bliver rullet ud i morgen. Blandt de nye tiltag er, at logoet ændres fra den tidligere ring af stjerner med med sportskanalens navn i sig til kun at have en enkelt stjerne. Desuden bliver det grafiske look som helhed fornyet.

"Det er et stort, gammelt brand, som alle i Europa er vokset op med som et betalings-tv-sportsbrand. I folks bevidsthed er det koblet med andenrangssport og ikke-eksklusive rettigheder. (...) Problemet med et brand så gammelt som Eurosport er, at det bringer en masse associationer med sig. Masser af bagage følger med. Det er den største forandring, siden Eurosport blev lanceret," siger Peter Hutton, adm. direktør for Eurosport, ifølge The Guardian.

Han betoner, at Eurosport den seneste tid har investeret i en lang række rettigheder med de olympiske tv-rettigheder fra 2018-2024 samt flere nationale rettigheder. Det nye logo og grafiske design skal hjælpe med at forbinde Eurosport til de nye rettigheder.

Eurosport har siden juli været ejet 100 pct. af Discovery Networks.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs