Svensk avis i reklametoppen på web-tv

Discovery Networks har færre reklamevisninger på web-tv i Sverige end tabloidavisen Aftonposten.

I slutningen af oktober tilmeldte Aftonbladet sig MMS, der laver uafhængige målinger af reklamevisninger på webtv i Sverige. Nu viser de første tal, at tabloidavisen har tredjeflest visninger af online tv-reklamer efter TV 4 og MTG. Det skriver dagensmedia.se.

Aftonbladet placerer sig således foran Discovery Networks, når det kommer til antallet af reklamevisninger på web-tv i uge 44.

På førstepladsen ligger Bonniers TV 4 med næsten 23 mio. visninger efterfulgt af MTG med knap 18 mio. eksponeringer. På tredjepladsen ligger Aftonbladet med lidt over 10 mio. visninger, mens Discovery Networks kommer ind på fjerdepladsen med 7,3 mio. reklamevisninger.

Bag målingen står MMS, der siden 1993 har foretaget uafhængige statistisk målinger af tv-seningen i Sverige. Siden 2011 har MMS også udført målinger tv-forbruget online i samarbejde med tilmeldte web-tv aktører.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også