Svensk avis i reklametoppen på web-tv

I slutningen af oktober tilmeldte Aftonbladet sig MMS, der laver uafhængige målinger af reklamevisninger på webtv i Sverige. Nu viser de første tal, at tabloidavisen har tredjeflest visninger af online tv-reklamer efter TV 4 og MTG. Det skriver dagensmedia.se.
Aftonbladet placerer sig således foran Discovery Networks, når det kommer til antallet af reklamevisninger på web-tv i uge 44.
På førstepladsen ligger Bonniers TV 4 med næsten 23 mio. visninger efterfulgt af MTG med knap 18 mio. eksponeringer. På tredjepladsen ligger Aftonbladet med lidt over 10 mio. visninger, mens Discovery Networks kommer ind på fjerdepladsen med 7,3 mio. reklamevisninger.
Bag målingen står MMS, der siden 1993 har foretaget uafhængige statistisk målinger af tv-seningen i Sverige. Siden 2011 har MMS også udført målinger tv-forbruget online i samarbejde med tilmeldte web-tv aktører.
Relaterede artikler:
Bureau: Vaner holder pris på mobilannoncer nede
For abonnenter
Online annoncering stiger fortsat støt
For abonnenter