MediaWatch

Bureau: Vaner holder pris på mobilannoncer nede

Indgroede vaner og mangel på skudsikker dokumentation af effekten får indtjeningen på mobilannoncer til at halte efter print og desktop, mener bureau.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Mediernes indtjening på mobilannoncer halter. Pengene ligger fortsat på print og desktop, og én af forklaringerne er, at annoncørernes fokus endnu ikke er flyttet med over på mobilen i samme grad forbrugernes.

Det mener Kenneth Brenøe, der er trading director i mediebureaugruppen Group M.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs