MediaWatch

TV 2 ser stort potentiale i programmatisk reklamesalg

Eksempler fra England og Frankrig giver TV 2 tro på potentialet i databaseret reklamesalg på tv. Mere fåmælte er Discovery Networks om mulighederne.

Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

Mens programmatisk, datadrevet salg er godt i gang med at ændre spillereglerne i det digitale annoncesalg, har udviklingen endnu ikke for alvor omfavnet den mere traditionelle side af tv-branchen.

Godt nok har MTG og Canal Digital begge søsat bannerbørser for web-tv i Norden. Men egentlige programmatic-tiltag på markedet for traditionel tv-reklame er endnu ikke set i Danmark, hvor årsaftalerne fortsat udgør den vigtigste del. For eksempel ligger TV 2's årsaftaler i år på "betragteligt" over en 1 mia. kr., har stationen tidligere fortalt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs