MediaWatch

Programmatisk salg ændrer spillereglerne

Det automatiserede, datadrevne salg stiller helt nye krav til salgsafdelingerne, men overflødiggør ikke dialogen mellem udgivere, bureauer og annoncører, siger to bureauer.

Den digitale transformation, der har krævet store omstillinger på redaktionerne de senere år, er også godt i gang med at ændre spillereglerne i annoncesalget.

Udviklingen inden for programmatisk, datadrevet salg – også kaldet programmatic – sætter "plejer" under pres og stiller krav om nye kompetencer og fokus på teknologi.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs