MediaWatch

Opgør med rettighedsadvokat støder på forsinkelse

Producentforeningens konkursbegæring mod en tidligere partner i det svindelanklagede advokatfirma Johan Schlüter er blevet udsat.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Opgøret mellem Producentforeningen og advokatfirmaet Johan Schlüter er midlertidigt sparket til hjørne, skriver Finans.

Tirsdag skulle Retten i Næstved have taget stilling til en konkursbegæring mod tidligere partner i advokatfirmaet Susanne Fryland, som Producentforeningen har indgivet. Men sagen er blevet udsat i ti dage.

Udsættelsen sker for at give Susanne Fryland mulighed for at gennemgå bilagene, som ligger til grund for konkursbegæringen. Det forklarer formanden for Producentforeningen, Klaus Hansen, der dog mener, at det også sker for at købe tid.

”Udsættelsen er en gentagelse af de forhalinger, vi har oplevet fra alle tre partnere i sagen,” siger Klaus Hansen, med henvisning til Susanne Frylands to tidligere partnere i advokatfirmaet, Johan Schlüter og Lars Halgreen.

Hæfter personligt

Konkurssagen drejer sig om fire mio. kr., som Susanne Fryland ifølge Producentforeningen skulle have hævet til private formål i Registrering Danmark.

Selskabet Registrering Danmark er omdrejningspunktet i den spektakulære sag, som kom frem i sommer, og hvor tv- og filmproducenterne mener sig snydt for 100 mio. kr. i Copydan-betalinger. Udbetalingerne blev administreret af Registrering Danmark, der var stiftet og ejet af Johan Schlüter Advokatfirma og havde Susanne Fryland som direktør.

De tre tidligere ejere af advokatfirmaet har underskrevet gældsbreve, hvilket betyder, at de personligt hæfter for penge, som brancheorganisationen mener at have til gode i Registrering Danmark.   

Der var tidligere nedlagt navneforbud i konkurssagen mod Susanne Fryland. Det blev tirsdag ophævet af Østre Landsret på baggrund af en kære fra Finans.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs