MediaWatch

Producentforening retter krav mod revisor i skandalesag

Revisorfirmaet for en række tv- og filmproducenter bliver mødt med krav for dets rolle i sag om mulig million-snyd med rettighedsmidler.

Foto: pressefoto

Producentforeningen har rejst et krav mod revisionsselskabet JS Revision for dets rolle i sagen om den mulige million-snyd med rettighedsmidler, skriver Berlingske Business.

"Vi har rejst et foreløbigt krav, men vi har ikke sat tal på. Vi har fået svar på, at de har modtaget det, men de afviser foreløbig at have gjort noget galt," siger Jacob Aaes, partner hos advokatfirmaet Koch Christensen, der repræsenterer Producentforeningen, til Berlingske.

Det var JS Revision, som gjorde opmærksom på uregelmæssigheder i forbindelse med udfærdigelsen af 2014-regnskabet for en af de tre foreninger, som håndterer rettighedsmidler for en række tv- og filmproducenter. De tre foreninger overlod administrationen af rettighedsmidlerne til advokathuset Johan Schlüter, og det er i det samarbejde, at uregelmæssigherne på "ikke under 100 mio. kr." er opstået mellem 2011 og 2015, mener Producentforeningen.

Ifølge producenterne er det ikke en formildende omstændighed, at JS Revision selv gjorde opmærksom på sagen. Producentforeningen har ikke sat størrelsen på kravet mod JS Revision endnu.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs