MediaWatch

Yousee vil holde på tv-kunder med hurtigere internet

Landets største kabeltv-selskab hæver kundernes internethastighed til mindst 50 megabit i sekundet uden ekstrapris. Det skal være med til at holde på tv-kunderne.

Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv

Fra tirsdag får samtlige 400.000 bredbåndskunder i Yousee hævet deres internethastighed til 50 megabit i sekundet, uden at det koster ekstra, hvilket skal være med til at holde på kunderne. Dermed bryder TDC-ejede Yousee med den hidtidige våbenhvile på internetmarkedet.

Det skriver Berlingske Business.

Opgraderingen af kundernes internethastighed er blot første skridt i en række tiltag, der skal give Yousees konkurrenter baghjul.

"To tredjedele af kunderne vil fra tirsdag være opgraderet til den højere hastighed. Prisen forbliver uændret. Ved udgangen af i år vil alle Yousee-kunder kunne købe 300 megabit-forbindelser, og i løbet af en kortere årrække, formentlig med start hos udvalgte kunder i andet halvår af 2016, vil vi kunne tilbyde symmetriske gigabit-forbindelser, altså med en gigabit i sekundet både ind i og ud af huset," udtaler René Brøchner, direktør for Yousee, til Berlingske Business.

De Yousee-kunder der i øjeblikket har en 40 megabit-forbindelse vil blive hævet til en 100 megabit-forbindelse, eller "superbredbånd", som TDC kalder det, uden ændring i prisen. Omkring 70.000 af Yousee-kunderne skal først have udskiftet deres modem, før de kan nyde godt af den højere hastighed, som de automatisk får.

Yousee mistede i seneste kvartal 27.000 TV-kunder til konkurrenter som TV2 Play, Viasat Play og Netflix. Den udvikling skal de bedre internetvilkår være med til at vende.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs