MediaWatch

Telia henter flere tv-kunder i Danmark

Danmarks tredjestørste teleselskab har øget antallet af danske tv-kunder i årets første kvartal og hentet 25.000 nye danske mobilkunder.

Svenske Teliasonera har præsenteret sit regnskab for første kvartal, og her fremgår det, at selskabet har øget antallet af danske tv-kunder med 7,5 pct. i forhold til samme periode sidste år. Teliasonera har desuden hentet 25.000 nye danske mobilkunder i årets tre første måneder.

Ved udgangen af første kvartal 2015 havde Telia 1.606.000 mobilkunder i Danmark, hvilket er en fremgang på 4,7 pct. siden nytår.

Antallet af fastnetkunder er til gengæld faldet 1,8 pct., mens antallet af bredbåndskunder er vokset 15,2 pct., og antallet af tv-kunder er steget 7,5 pct.

Trods kundefremgangen falder Telias omsætning i Danmark 1,7 pct. i danske kr., mens den stiger 6,6 pct. i svenske kr.

Ved udgangen af første kvartal omsatte Telia for 1422 mio. svenske kr. herhjemme, men højere omkostninger betyder, at driftsresultatet (EBITDA) falder fra 165 til 154 mio. svenske kr.

Det giver en EBITDA-margin på 10,8 pct. mod 12,4 pct. året forinden.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs