Telia henter flere tv-kunder i Danmark

Danmarks tredjestørste teleselskab har øget antallet af danske tv-kunder i årets første kvartal og hentet 25.000 nye danske mobilkunder.
RITZAU FINANS/MEDIAWATCH

Svenske Teliasonera har præsenteret sit regnskab for første kvartal, og her fremgår det, at selskabet har øget antallet af danske tv-kunder med 7,5 pct. i forhold til samme periode sidste år. Teliasonera har desuden hentet 25.000 nye danske mobilkunder i årets tre første måneder.

Ved udgangen af første kvartal 2015 havde Telia 1.606.000 mobilkunder i Danmark, hvilket er en fremgang på 4,7 pct. siden nytår.

Antallet af fastnetkunder er til gengæld faldet 1,8 pct., mens antallet af bredbåndskunder er vokset 15,2 pct., og antallet af tv-kunder er steget 7,5 pct.

Trods kundefremgangen falder Telias omsætning i Danmark 1,7 pct. i danske kr., mens den stiger 6,6 pct. i svenske kr.

Ved udgangen af første kvartal omsatte Telia for 1422 mio. svenske kr. herhjemme, men højere omkostninger betyder, at driftsresultatet (EBITDA) falder fra 165 til 154 mio. svenske kr.

Det giver en EBITDA-margin på 10,8 pct. mod 12,4 pct. året forinden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også