MediaWatch

Analytiker: Telefusion vil kaste dønninger i mediebranchen

Det fusionerede Telia og Telenor bebuder øget konkurrence på alle områder, og det vil også kunne mærkes i mediebranchen, spår John Strand.

Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

Norskejede Telenor og svensk-finske Telia, slår deres forretninger i Danmark sammen i 2015, og bliver tilsammen et nyt selskab med omkring 3,5 mio. mobilabonnementer og en sammenlagt markedsandel på cirka 40 pct.

Baggrunden er intens konkurrence i Danmark og pres på omsætning og indtjening, oplyste executive vice president og chef for Telenor Region Europa Kjell-Morten Johnsen, i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelsen af fusionen til morgen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs