MediaWatch

DR justerer 'Gift ved ...' i ny sæson

Seerhittet 'Gift ved Første blik' kommer tilbage i efteråret på DR1, men programmets eksperter skal tættere på deltagerne, så formatet ikke ender som "skilt ved første blik", siger kanalchef.

Pil Gundelach Brandstrup, kanalchef DR1 | Foto: PR

DR1 forlænger seerhittet 'Gift ved første blik', som vender tilbage i efteråret.

De seks programmer, der i anden sæson lå på DR1, vippede på en million seere, og derfor får realityformatet, der blev født på DR3, endnu en sæson på hovedkanalen, bekræfter Pil Gundelach Brandstrup, kanalchef på DR1, overfor Bt.dk.

Samme kanalchef var tvivlende om en forsættelse i november. Programmet var et betydeligt hit, men det fik hård kritik af format og casting.

Et af parrene i anden sæson, reklamemanden Frank Eriksen og den selvstændige erhvervskvinde Pia Lauersen, var så åbenlyst et dårligt match, at de ikke engang nåede frem til bryllupsrejsen, før de droppede hinanden. For åben skærm. Og trådte ud af programmet.

"Vi laver nogle små, men vigtige ændringer, fordi en af de erfaringer fra sidste gang var, at parrene i nogle tilfælde var overladt for meget til sig selv. Derfor vil vi gerne knytte eksperterne tættere på parrene. Så parrene i løbet af forløbet kommer til at bruge mere tid sammen med eksperterne," siger Pil Gundelach Brandstrup.

Det betyder bl.a., at den ene psykolog skal have en samtale med parrene, inden de tager på bryllupsrejse.

Top20: 'Gift ved første blik' runder én mio. seere 

Programmet går ud på, at et hold af eksperter matcher parrene ud fra deres baggrund, holdninger og livsindstillinger.

Parrene ser først hinanden foran alteret, hvor de få øjeblikke efter siger ja til hinanden. Bagefter bliver der holdt bryllupsfest, og parret tager dagen efter brudenatten direkte på bryllupsrejse.

Usikker fremtid for 'Gift ved første blik'

Top20: DR3-reality får sikker DR1-debut 

DR3 henter to nomineringer til 'Reality Awards'

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs