MediaWatch

TV 2 og MTG anerkender risiko for stort reklamefald

TV 2 forbereder sig på, at digitale tv-reklameindtægter skal kunne udligne tab af traditionel tv-reklame, efter storannoncører i går indikerede kulsorte udsigter for tv-branchen i 2015.

De største annoncører sendte i går et faretruende signal til den kommercielle del af tv-branchen. Opbakning til tv-reklame vil vige kraftigt i 2015, lød det i den årlige Trendanalyse, der er baseret på en spørgeundersøgelse blandt de største annoncører.

“Mange annoncører siger denne gang, at de vil bruge tv mindre. Holder deres svar, vil de store annoncører investere hele 50 pct. færre penge i tv-annoncering i 2015," konstaterede direktør Asger H. Nielsen, Megafon, der dog selv tolker det som et signal, snarere end konkrete planer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs