MediaWatch

Discovery overtager kontrollen med Eurosport

Discovery Communications overtager ejermajoriteten i Eurosport International som en udvidelse af det strategiske samarbejde, der blev indledt for ca. 11 måneder siden.

David Zaslav | Foto: Discovery Communications

Discovery Communications udvider sin ejerdel af Eurosport International via en udvidelse af det strategiske samarbejde, der blev indledt i december 2012, oplyser  Discovery Communications og TF1 Group i en fælles pressemeddelelse.

Discovery’s udvider sin ejerdel af Eurosport fra 20 pct. til 51 pct.

Discovery Communications erhvervede 20 pct. af Eurosport fra franske broadcaster TF1 i december 2012, og havde ifølge aftalen 18 måneder til at udforske potentialet. Tegnede det godt, kunne man beholde de 20 pct., udvide ejerandelen til 51 pct. - eller trække sig ud.

“I det år vi har arbejdet sammen med vores TF1 partnere, står det klart, at kombinationen af Eurosport-brandet og seerrækkevidde med Discovery's kanalportefølje uden sammenligning er en stærk kombination for seere, annoncører og andre samarbejdspartnere," siger David Zaslav, President og CEO for Discovery Communications i pressemeddelelsen.

De åbenlyse synergier er, at de to partnere dækker de samme markeder i Europa, og Discovery og Eurosport henvender sig især til mænd.

Zaslav understreger, at ejerudvidelsen er en naturlig forlængelse af Discovey's organiske vækststrategi. 

Aftalen vil sætte den nye internationale chef, JB Perrette, i stand til at dele programmer mellem kanalerne og bygge et større og mere mangfoldigt udbud, lyder det fra topchefen.

SBS Discovery overvejer Eurosport-køb 

Discovery-Eurosport er næppe en nordisk faktor

Discovery-topchef: Planen er ikke færre tv-kanaler 

 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs