"DRTV skal have en puls og ikke være en bibliotekstjeneste"

DRTV skal have et bredt udbud af live-indhold, som tæller mere end nyheder, lyder det fra publiceringschef, der får flere ansvarsflader i nyt direktøromåde. Der er et "åbenlyst behov" for live-indhold for streamere, og DR står i en unik position til at lave det i forhold til internationale aktører, lyder det.

Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Et af de hyppigst anvendte salgsargumenter for streamingkonceptet er, at brugere konstant har adgang til en bugnende bank af indhold, som de kan tilgå, når og hvor de ønsker det. Med undtagelse af sportsbegivenheder, som mange foretrækker at se direkte.

En del af DRTV's tiltrækningskraft skal imidlertid komme fra en fast live-flade med en blandet genresammensætning, der skal give konstant ilttilførsel til det indhold, der møder brugerne på public service-platformen. Det forklarer publiceringschef Peter Rosberg, der i forbindelse med DR's store omorganisering er sat i spidsen for publiceringsområdet i den nye direktørsøjle DR Bruger, Marked og Publicering, der erstatter DR Medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement