Professor: Techselskaber er "dødsstjerner" i medieuniverset og vil drive udviklingen det næste årti

Techgiganterne har sat gang i et stormløb på alt fra indholdsproduktion, distribution og hardware, og selv markedsledere som Netflix kan blive opslugt ifølge amerikansk medieprofessor, der mener, techkoncerners indbyrdes kamp vil definere det næste årti på det globale mediemarked.
Professor i medievidenskab ved New York UniversityEvan Shapiro under et oplæg i 2014. | Foto: John Shearer/AP/Ritzau Scanpix
Professor i medievidenskab ved New York UniversityEvan Shapiro under et oplæg i 2014. | Foto: John Shearer/AP/Ritzau Scanpix

De store techkoncerner Amazon, Apple og Alphabet er på rov efter nye indtjeningsveje og måder at lokke kunder ind på deres platforme. Begge behov ser selskaberne mulighed for at få opfyldt på medie- og underholdningsindustriens frugtbare jagtmarker.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også