MediaWatch

Discovery-topchef: Vores streamingtjeneste skal nå 400 mio. brugere

David Zaslav, Discoverys adm. direktør, har været primus motor for fusionen mellem Warner og Discovery og regner med, at den fælles portefølje samt indholdsinvesteringer i milliardklassen vil tiltrække 400 mio. brugere til tjenesten.

Discoverys globale topchef, David Zaslav er en af de bedst betalte direktører i USA. | Foto: Willy Sanjuan/AP/Ritzau Scanpix

Det skorter ikke på ambitionerne til den sammensmeltede streamingtjeneste, som bliver resultatet af den kommende fusion af Discovery Networks streamingkatalog med HBO-ejeren Warner Medias indhold. 400 mio. brugere skal den nå på "lang sigt", fortæller David Zaslav, Discoverys topchef og fra 2022 adm. direktør for fusionstjenesten Warner Media/Discovery til CNBC, skriver Berlingske.

Det er dobbelt så mange abonnenter, som Netflix, der sidder på toppen af den globale streamingtrone, har. David Zaslavs ambition er, at man kan tiltrække de mange millioner faste kunder ved at investere 20 mia. dollar årligt på nyt indhold - foruden såvel som det brede bagkatalog, som er sikret via fusionen mellem Discoverys realitybårne indholdsunivers og HBO's udbud af højbudgetserier.

David Zaslav har ifølge Berlingske været idemand og hoveddrivkraften bag fusionen, og har selv fået en aktiebonus på 190 mio. dollar, ca. 1,1 mia. kr. for at få aftalen med Warner Media i hus.

Til sammenligning har Netflix oplyst, at der i år investeres 17 mia. dollars i indhold til sin streamingtjeneste, da første kvartals regnskab blev offentliggjort.

Det var i sidste uge, Discovery Networks annoncerede sammenlægningen med AT&T's underholdningsarm Warner Media. Den samlede handel har ifølge selskaberne en værdi på 263 milliarder kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs