MediaWatch

Analytiker: Kæmpe konsolideringer i USA er næste skridt i streamingkrig

Sammensmeltningen af Warner Media og Discovery er udtryk for gamle medieselskabers oprustning i kampen med Netflix på den korte bane. Samtidig fungerer det som polstring mod at blive opslugt af sultne techkoncerner med dybe lommer, mener medieanalytiker.

Telekommunikationsselskabet AT&T har frasolgt en del af sin underholdningsarm Warner Media til Discovery. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det gik usædvanligt hurtigt fra rygter til realitet, da telekommunikationsselskabet AT&T og broadcasteren Discovery Networks mandag annoncerede håndslaget på en fusion af AT&T's underholdningsarm Warner Media og Discoverys streamingtjeneste Discovery+.

De to udbyderes bagkataloger af storbudgetserier, populære realityformater og sport bliver dermed snart slået sammen i én streamingservice. Ifølge tv-analytiker Claus Bülow Christensen er konsolideringen på en gang forventelig og overraskende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Journalisthøjskolens rektor stopper

Trine Nielsen vil have mere tid til andre bestyrelsesopgaver, herunder sin nye formandspost for Det Danske Filminstitut, og træder derfor tilbage som rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Prorektor konstitueres på posten, og jagt på ny rektor indledes efter nytår.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs