MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

Med udsigt til forhåbentlig at få lagt låg på den sidste uge med vedvarende regn og temperaturer under 10 grader, skal et "god weekend" lyde her fra MediaWatchs redaktion. Trods trodsigt vejr, var ugen ganske begivenhedsrig på nyhedsfronten. Få overblik over de største noteringer her.

Vi indleder runden hos ugens største - i hvert fald økonomisk set - nyhed. Mediehusene JP/Politikens Hus, Jysk Fynske Medier og Berlingske Media lægger an til offensiv med sammenlægning af de to distributionsselskaber Dansk Avis Omdeling (DAO) og Bladkompagniet, som de ejer i forskellige konstellationer. 1,5 mia. kr. får det samlede selskab under navnet DAO år, hvis konkurrencemyndighederne giver grønt lys til handlen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs