MediaWatch

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Le Gammeltoft stiftede det digitale kultur- og podcastmedie Heartbeats i 2015 | Foto: Jason Idris

Efter flere år som iværksættermedie blev det digitale kultur- og podcastmedie Heartbeats sidste år en del af Aller Media.

Forretningsmodellen er imidlertid uændret: Indholdet er gratis, og indtægterne kommer fra sponsorater og en bureaugren, der producerer reklame og branded content.

Efter underskud sidste år, ser takterne bedre ud i år, hvor adm. direktør og stifter Le Gammeltoft venter overskud.

Hvordan det skal ske, kan du høre i ugens podcast. Christiane Vejlø sidder bag mikrofonen.

Podcasten Indslag udkommer hver fredag kl. 14 og bestyres på skift af journalist og forfatter Adam Holm, arkitekt og tv-vært Ane Cortzen, digital analytiker og direktør Christiane Vejlø samt journalist og vært Nynne Bjerre Christensen.

Indslag er tilgængelig på alle podcastplatforme inkl. Itunes, Google Podcast, Spotify og Podcast Addict samt på mediawatch.dk og i MediaWatch' app. Du kan downloade vores app og lytte med gratis her til IOS og her til Android.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs