MediaWatch

Mediehuse lægger an til offensiv med sammenlægning: "Det er en vækstcase"

Ægteskabet mellem DAO og Bladkompagniet skal gøre omkostningsfuld avisdistribution til en vækstnøgle især på det voksende pakkemarked, siger formand, der afviser indtog på distributionsmarkedet for uge- og tilbudsaviser.

Foto: Emma Sejersen/JP/Politikens Hus

Der er udsigt til skærpet konkurrence på distributionsmarkedet, når JP/Politikens Hus, Berlingske Media og Jysk Fynske Medier slår selskaberne DAO og Bladkompagniet sammen.

Med sammenlægningen, der afventer konkurrencemyndighedernes godkendelse, bliver DAO hovedselskabet med Bladkompagniet som datterselskab og en omsætning på ca. 1,5 mia. kr. Selskabernes kompetencer og ressourcer bliver fællesmængden, der skal forløse det vækstpotentiale, ejerne ser, forklarer formand for DAO, Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Journalisthøjskolens rektor stopper

Trine Nielsen vil have mere tid til andre bestyrelsesopgaver, herunder sin nye formandspost for Det Danske Filminstitut, og træder derfor tilbage som rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Prorektor konstitueres på posten, og jagt på ny rektor indledes efter nytår.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs