MediaWatch

Analyse: Apple lægger arm med Spotify om at blive podcasternes #1

I løbet af de næste uger vil både Apple og Spotify rulle abonnementsmodeller ud på deres podcastplatform og åbne vinduet for modning af podcastmarkedet som forretningsområde for producenter og distributører. Dermed venter også hårdere konkurrence for platforme som Podimo.

Foto: MediaWatch

Det er ganske få år siden, det var lige så givet som ammen i kirken, at der kun kunne tjenes lommepenge på at lave podcasts. Siden lydformatet blev undfanget, har det ligget gratis tilgængelige for alle med internetadgang, og langt de fleste har alene hentet indtægter gennem annoncer og partnerskaber.

Dén opfattelse, kan vi roligt sige, er ikke længere et givent faktum.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs