MediaWatch

Analyse: Apple lægger arm med Spotify om at blive podcasternes #1

I løbet af de næste uger vil både Apple og Spotify rulle abonnementsmodeller ud på deres podcastplatform og åbne vinduet for modning af podcastmarkedet som forretningsområde for producenter og distributører. Dermed venter også hårdere konkurrence for platforme som Podimo.

Foto: MediaWatch

Det er ganske få år siden, det var lige så givet som ammen i kirken, at der kun kunne tjenes lommepenge på at lave podcasts. Siden lydformatet blev undfanget, har det ligget gratis tilgængelige for alle med internetadgang, og langt de fleste har alene hentet indtægter gennem annoncer og partnerskaber.

Dén opfattelse, kan vi roligt sige, er ikke længere et givent faktum.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs