MediaWatch

Analyse: Apple lægger arm med Spotify om at blive podcasternes #1

I løbet af de næste uger vil både Apple og Spotify rulle abonnementsmodeller ud på deres podcastplatform og åbne vinduet for modning af podcastmarkedet som forretningsområde for producenter og distributører. Dermed venter også hårdere konkurrence for platforme som Podimo.

Foto: MediaWatch

Det er ganske få år siden, det var lige så givet som ammen i kirken, at der kun kunne tjenes lommepenge på at lave podcasts. Siden lydformatet blev undfanget, har det ligget gratis tilgængelige for alle med internetadgang, og langt de fleste har alene hentet indtægter gennem annoncer og partnerskaber.

Dén opfattelse, kan vi roligt sige, er ikke længere et givent faktum.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs