Analyse: Apple lægger arm med Spotify om at blive podcasternes #1

I løbet af de næste uger vil både Apple og Spotify rulle abonnementsmodeller ud på deres podcastplatform og åbne vinduet for modning af podcastmarkedet som forretningsområde for producenter og distributører. Dermed venter også hårdere konkurrence for platforme som Podimo.
Foto: MediaWatch
Foto: MediaWatch

Det er ganske få år siden, det var lige så givet som ammen i kirken, at der kun kunne tjenes lommepenge på at lave podcasts. Siden lydformatet blev undfanget, har det ligget gratis tilgængelige for alle med internetadgang, og langt de fleste har alene hentet indtægter gennem annoncer og partnerskaber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også